Wie kent de film Jason Bourne niet? Voor het vervolg op de andere series van de Bourne films moest acteur Matt Damon weer terug in shape. Dit heeft natuurlijk veel tijd gekost. Maar het eindresultaat was geweldig. Gelukkig hebben wij zijn workout routine op een rijtje voor je gezet. Dit was zijn workout voor de film Jason Boune!

Dagelijkse workout van Matt Damon:

  • 100 sit ups
  • 300 push-ups
  • Squats jumps (50)
  • squats (ook 50)

Daarnaast volgt hij ook nog een workout van 30 minuten.

De 30-minuten workout van Jason Bourne:

Warm-Up: 4 minuten 30 seconden.

Voer 4 herhalingen van 60 seconden uit door grote stappen te nemen in een tempo van 130m per minuut.

Rust voor 30 seconden.

Set 1: 3 minuten 30 seconden

Doe een sprint van korte stappen van ongeveer 200m per minuut. Probeer dit snel te vervolgen met een stappen van 130m per minuut, 45 seconden. Herhaal dit weer.

Rust voor 30 seconden

Set 2: 5 minuten

Al moe? Begin met korte sprintjes van 220m per minuut. Doe dit voor gedurende 20 seconden. Zonder rust te nemen ga je verder met sprinten trekken, van 120m per minuut 10 seconden. Herhaal dit 8 keer.

Rust voor een minuut.

Set 3: 7 minuten

Herhaal set 1.

Set 4: 3 min 30 sec

Begin met grote sprintjes van 140m per minuut. Doe dit gedurende 30 seconden. Verhoog het tempo naar 200m per minuut, 60 seconden. Herhaal beide weer.

Rust voor 1 minuut

Recover: 5 minuten

Korte, langzame stappen van 150m per minuut.