Geïnspireerd raken om te sporten hebben we allemaal. Maar het echt doen is een ander verhaal. Na het lezen van deze tips heb je geen redenen meer om uit te stellen. Met deze tips blijf je gemotiveerd!

  1. Schrijf je doelen op

Je doelen opschrijven kan je goed helpen. Wees hier specifiek in. Noteer hoeveel kilo je in een maand kwijt wilt en hoeveel je per week wilt sporten. Door je doelen op te schrijven wordt alles een stuk duidelijker voor jezelf.

  1. Doe het stap voor stap

50 kilo verliezen doe je niet een in keer. Dit hoort in stappen te gaan. Schrijf per dag of per week op wat je gedaan wilt hebben en probeer je planning te volgen. Weest niet te hard tegen jezelf. Alles moet je opbouwen. Dus ook het sporten.

  1. Falen is oké

Niet alles lukt in een keer. Van falen leer je. Nu weet je wat je de volgende keer kan verbeteren. Probeer wel bepaalde dingen te voorkomen. Als je die 50 kilo er echt af wil, kun je maatregelen nemen. Neem gezonde snacks mee naar werk of school. Alles ligt aan keuzes maken.

  1. Verander je gedachtes

Gedachtes spelen een grote rol. Als je alleen maar negatief over jezelf praat, straal je negatieve energie uit. En wat helpt je beter? Negatief praten tegen jezelf of je eigen supporter zijn? Juist ja, je eigen supporter zijn. Probeer dit dus ook te doen en weest goed tegen jezelf. Op deze manier bereik je je doel sneller.

Nu heb je geen excuusjes meer.