40 beroemde logo’s met een geheime boodschap 1

Heb je jezelf ooit is afgevraagd wat er schuil gaat achter al die bekende logo’s en waarom een bedrijf nou precies voor dat logo kiest? Nou, de kleur beeldt vaak een bepaalde visie uit, maar kan ook door ontwerpers gebruikt worden om het imago te versterken. Dit wordt gedaan door geheime boodschappen te verwerken in de logo’s. Iets wat niet direct zichtbaar is, maar als je het eenmaal weet zul je toch wel anders tegen de merken gaan aankijken. Onze 5 favorieten op een rij:

1. Gillette

Een beetje lastig te zien, maar als je goed kijkt zie je dat de G en I ‘messcherp’ zijn gesneden. Dit representeert de precisie van de Gillette mesjes.

2. Formula 1

Het logo van Formula 1 wordt in de volksmond ook wel F1 genoemd. De logo heeft een zwarte F en een rood patroon om de snelheid te weergeven. Waar is de 1 dan? Kijk in het witte gedeelte tussen de zwarte F en het rode patroon.

3. BMW

BMW heeft geschiedenis in de luchtvaart en ze zijn daar altijd trouw aan gebleven. De witte vlakken wijzen op een propeller en de blauwe vlakken staan voor de lucht.

4. Beats

Tegenwoordig zie je iedereen met deze hoofdtelefoons rondlopen en ook het logo heeft een paar op. De B in het logo is zo geplaatst dat het lijkt op iemand die een koptelefoon op heeft.

5. Coca- Cola

Het is zeldzaam, maar het komt wel eens voor dat het volkomen toevallig is. Zo is bij Coca-Cola de deense vlag te zien tussen de O en de L. Dit heeft Coca- Cola natuurlijk uitvoerig gebruikt bij de reclames in Denemarken.

De 35 andere logo’s met een geheime boodschappen kun je hieronder bekijken:

40 beroemde logo’s met een geheime boodschap