Je bent aan het diëten en sporten, maar merkt geen resultaat. Niks is vervelender. Deze redenen zetten je aan het denken. Lees snel verder!

  1. Ontbijt overslaan

Je ontbijt overslaan tijdens het diëten lijkt slim, maar is het niet. Ontbijten is erg belangrijk. Door dit niet te doen houd je lichaam vet vast. Het lichaam denkt dat je voedsel te kort komt. Ontbijten brengt de stofwisseling op gang. Door de stofwisseling worden de calorieën verbrand. Dus sla je ontbijt nooit over.

  1. Grote porties

Doordat je overdag weinig eet, denk je dat je bij de lunch of avondeten meer kan eten. Niet dus. Een portie is genoeg. Probeer ook geen restjes van iemand anders op te eten.

  1. Weinig groente

Per dag hoor je vier of vijf stuks fruit of groente te eten. In de meeste groenten zit vezels. Dit heeft het lichaam nodig. Eet elke ochtend vier stukken fruit. Probeer een ritueel hiervan te maken.

  1. Te veel van hetzelfde

Avocado’s, nootjes, pure chocola etc. Dit zijn gezonde dingen om te eten tijdens je dieet. Maar hier kun je snel de fout in gaan door te veel er van te eten. Je hoort een balans te creëren. Niet te veel en niet te weinig.

  1. Weinig calorieën

Kijk goed naar de etiketten van het voedsel dat je koopt. Een product met weinig calorieën bevat meer natrium of suiker. Hierdoor ga je meer eten. Probeer dus de volgende keer goed op te letten. Het lijkt altijd aantrekkelijk als er op het product staat dat er weinig calorieën in zitten.

Herken jij een van deze valkuilen?